Zoeken in deze blog

zondag 12 december 2010

2 Maxitrends van de toekomst

Sommige kijken er naar uit, andere dromen er over. Nog andere maken er voorspellingen en/of films & documentaires over. Sommige zijn er bang voor. En worden het liefst geen dag ouder, en hopen dat de wereld om hen heen niet zal veranderen.


Bang voor veranderingen en de negatieve gevolgen er van. Ach ja, andere zijn bang voor de tandarts, het vliegtuig of een aanslag/ramp.
Deal with it! Tijd staat immers nooit stil. Met tijd vooruitgaande in een lineaire lijn, loopt de technologische ontwikkeling in een kwadratisch verband mee. Dit zal de wereld voortdurend laten veranderen op alle vlakken zoals we deze kennen.


De toekomst zal ons vele veranderingen brengen op het gebied van; machtsverschuiving (van organisatie tot ad-hoc consumentengroepen), consumer wetgeving (als het bel-me-niet register), samensmelting van biologie & technologie (nanotechnologie & exoskeletons) en een alomvattend netwerk waarbij iedereen altijd en overal in contact staat met de digitale wereld.


Technologische apparaten zullen zich meer aanpassen aan de mens en de natuurwetten die wij met ons mee dragen. Tot op heden aangepast aan de machines op ons heen. Als een stuur & versnellingspook van een auto of een toetsenbord & muis van een computer. Aanpassingen aan onze apparatuur hebben zelfs tot nieuw kwalen geleid als RSI.
Gebruiksvriendelijkheid/ gebruiksgemak zal bevorderd worden en maar het toegankelijker voor iedereen in de samenleving.
Contact via de digitale wereld zal dus in nog grotere mate toenemen.


Door het toenemende contact zullen ad-hoc consumentengroepen toenemen. En zal hun woord en oordeel over een product meer ten wegen brengen dan een marketing miljoenen campagne. De reconomie waarbij revieuws economisch bepalend zijn voor een product zal stijgen. Hierdoor zal ook de houding van organisaties veranderen richting de klant. De mening van de klant zal in waarde stijgen en de klant zal meer gezien worden als een promotor/fan tot de organisatie.
De macht gaat dus meer richting de markt en de wensen/vraag ervan. De producent zal dus met een gepast antwoord/product moeten komen en dus een bieding doen op de vraag. Positie van producenten/organisaties zullen in verhouding tot de markt/consument veranderen.


Auteur: Nourdy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten